E UIGA I LE ALUMINIUM

1112

O Punaoa o le Alumini

O le toʻatele o tagata e masani ona manatu o le uʻamea o le uʻamea sili ona tele i le eleele o le eleele. e pei o le uʻamea! O loʻo tumu le lalolagi i mea faʻapipiʻi alumini, e pei o le eleele masani, lea o loʻo i ai le tele o alumini oxide, Al2O3.O le mea sili ona taua o le bauxite.O le tupuga o le bauxite i le lalolagi e mafai ona vaevaeina i ni vaega se tolu: Cenozoic O mea e teu ai i luga o maa silicic, lea e tusa ma le 80% o le aofaʻi o tupe faʻaagaga a le lalolagi; Paleozoic karstic teuga o loʻo tutupu i luga aʻe o papa carbonate e tusa ma le 12% o le aofaʻi atoa o le lalolagi; Paleozoic (poʻo Mesozoic) Chihewen teuina, lea e tupu i luga aʻe o le fanua, e tusa ma le 2% o tupe fa'aagaga a le lalolagi.

Alumini meatotino

Alumini o se mea siliva ma malleable sui o le vaega vailaʻau boron vaega.

O le alumini ua avea ma uʻamea e le faʻaaogaina tele ona o lona teteʻe i le pala ona o le pasi, maualalo le mamafa, maualalo le vevesi ma lona faʻaogaina o mea faʻapipiʻi ma elemene vailaʻau eseese e pei o le kopa, zinc, manganese, silicon ma magnesium, lea e tele naua. faʻaleleia mea faʻainisinia.O le alumini o se uʻamea talavou e le o iai i le natura e pei o se tulaga elemene, ae i le tulaga o le alumini alumini oxide (Al2O3).Al2O3 o loʻo i ai se maualuga maualuga ma e le faigofie ona faʻaitiitia, lea e maua ai le alumini i le leva o le 1825, O le saienitisi Tenimaka o Ostete na faʻaitiitia le alumini chloride anhydrous ma le potassium amalgam, o nai milligrams o le alumini uʻamea.

1113

I le 1954, na manuia ai le saienitisi Farani o De Vere i le faʻaaogaina o le sodium reduction method e maua ai le alumini uʻamea, ae o le alumini uʻamea na gaosia e le vailaʻau e sili atu le taugata nai lo le auro, ma naʻo le faʻaaogaina o pulou, laulau, meataalo ma isi mea taua na faʻaaogaina e Napoleon. aiga tupu.Faatasi ai ma le mea fou o le Hall-Heru smelting process ma le Bayer process mo le gaosia o le alumina, alumini na amata ona faʻaaogaina lautele i le faaiuga o le seneturi 19. E oʻo mai i aso nei, o nei auala e lua o loʻo avea pea ma autu (ioe toetoe lava naʻo) auala mo le gaosia o alumini ma alumina.

Alumini Gaosiga Fa'agasologa

Alumini o le anotusi e matua mauoa i elemene faalenatura, o le alamanuia autu mo bauxite ore, bauxite i bayer faagasologa e pei o le faamamaina faagasologa o alumina, alumina e electrolytic alumini smelting e pei o (lea e lauiloa foi o le alumini), o lea o le alamanuia alumini i le laina alamanuia i luga. e mafai ona vaevaeina i le mining bauxite, alumina faʻamamaina - tolu soʻotaga e pei o le alumini smelting, i se tulaga lautele, Fa tone o bauxite e mafai ona maua lua tone o alumina, lea e mafai ona maua le tasi tone o alumini muamua.


Taimi meli: Oke-15-2021